Singuratate

Se pune problema in urmatoarele feluri:
- Ce este singuratatea?
- Te scapa dragostea de singuratate?
- Dacă oamenii sunt singuri, atunci de ce caută in disperare să-şi demonstreze că nu e aşa?
- E o bătaie de joc să trăiesti singur, e o bătaie de joc să trăieşti alături de alţii şi să fii singur.

Imho singuratea este o problema foarte foarte complexa. Conform DEX-ului, lucrurile par foarte simple: ‘fara altcineva’, ‘retras’, ‘izolat’, ‘parasit’.
Iau in considerare premisa ca singuratatea este o chestiune negativa. Si ce spunea si Dumnezeu, ‘nu este bine ca omul sa fie singur’. [nu de alta, dar exista momente in care chiar avem nevoie sa fim singuri; sau exista persoane care se simt mai bine izolate; insa nu despre asta este vorba, ci despre situatiile in care nu alegi sa fii singur].

Daca merg cu analiza mai departe exista doua mari ‘categorii’ de singuratate: 1. cand esti ‘inadaptat’, parasit, respins si izolat de oameni, si 2. cand traiesti cu si intre oameni si totusi esti/te simti singur.
Primul caz este mai evident. Oamenii au multe prejudecati si o scara a valorilor cel putin dubioasa si din cauza aceasta isi aleg prieteni din motive egoiste sau conform vorbei de duh ‘cine se aseamana se-aduna’. Ce se intampla insa daca nu esti frumos; sau daca nu ai succes/bani/influenta; sau daca esti un ‘ciudat’? Te bazezi pe familie ca sa nu fii chiar ‘lupul singuratic’.

Al doilea caz este chiar mai complicat. Daca in primul situatia e clara (si de obicei persoanele care trec prin aceste probleme constientizand asta, isi gasesc un prieten/prietena apropiata, in general o persoana care trece/a trecut printr-o experienta similara. La fel cum exista boli pe care le ducem in spate fara prezenta vreunui simptom, la fel exista persoane care sufera de singuratate fara sa-si dea seama de asta.

Cat de singuri suntem? Chiar daca suntem inconjurati de familie si prieteni/amici, exista cateva lucruri la care ar trebui sa meditam.

1. Singuratatea izvoraste din egoism. Cu cat suntem mai altruisti, cu atat vom fi mai apropiati si uniti/’lipiti’ unii de ceilalti.
2. Daca nu ne putem accepta asa cum suntem, si celor din jur le va fi greu sa faca asta.
3. Oamenii nu sunt ‘posesia’ altor oameni. Persoanele posesive ‘traiesc singure cu cineva’.
4. Refuzul si incapatanarea de a te face cunoscut celor din jur, va degenera in singuratate. [nu putine sunt situatiile in care oamenii s-au 'fript' din cauza ca au fost deschisi, si au ajuns singuri fiindca au preferat sa nu se mai expuna riscului de a fi raniti a doua/treia oara].
5. Absenta increderii/credintei duce de asemenea la singuratate.

Desigur ca s-au scris si s-ar putea scrie carti pe aceasta tema, insa am vrut doar sa pun accentul pe cateva lucruri esentiale. Tu, ce crezi despre singuratate? Cat de singuri suntem?

Share

87 Raspunsuri to “Singuratate”


  1. 1 danaNo Gravatar Mar 22nd, 2009 la 11:12 pm

    la naiba…nu pot sa ma concentrez la ce ai scris…
    SUNTEM FOARTE SINGURI!

  2. 2 LaurentiuNo Gravatar Mar 22nd, 2009 la 11:17 pm

    Nicio problema. Maine te vei putea concentra; si astfel vei putea aduce si niste argumente vizavi de raspunsul tau.

  3. 3 danaNo Gravatar Mar 22nd, 2009 la 11:17 pm

    ia uite…intrebarile alea …sunt sub formularea mea…sunt flatata

  4. 4 LaurentiuNo Gravatar Mar 22nd, 2009 la 11:21 pm

    Un motiv in plus ca sa te concentrezi si sa argumentezi… :)

  5. 5 danaNo Gravatar Mar 22nd, 2009 la 11:23 pm

    pai hm…ce mai e de zis?

    Ma gandeam ca poate suntem (cand zic suntem ma refer la mine) prea depravati sa fim altfel decat singuri…e un fel de pedeapsa pentru divin si de la divin(dupa chipul si asemanarea lui).
    Numai ca gluma sumbra este ca nu suntem singuri in toate sensurile…de fapt au cuvinte bune englezi pentru astea…
    suntem inconjurati de o groaza de lume(mai mult sau mai putin dubioasa) si suntem singuri…adica lonely,nu alone.Si e ca si cum ai vezi tot ce-ti doresti si nu poti sa-l apuci…nu e ingrozitor sa fii atat de aproape si totusi sa nu poti sa atingi,sa faci contact,sa asculti(nu numai sa auzi)…poate am adunat prea multe straturi ca sa mai vedem in exterior

  6. 6 danaNo Gravatar Mar 22nd, 2009 la 11:25 pm

    btw…te pun la blogroll

  7. 7 danaNo Gravatar Mar 22nd, 2009 la 11:28 pm

    sper din tot sufletul ca am facut sens pe undeva…coerenta oricum nu se pune problema…

  8. 8 LaurentiuNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 11:28 am

    @dana – mersi pt blogroll :)
    Si da, ai dreptate cu ceea ce spui, insa ma gandeam mai mult la cauze: fata de cele pe care le-am mentionat eu, tu ai mai adaugat ‘depravarea’.
    Dar consecintele?

  9. 9 danaNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 2:14 pm

    consecintele depravarii sau ale singuratatii?

  10. 10 danaNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 2:49 pm

    poate ca nu stim sa iubim sau nu iubim cum trebuie si d-asta suntem singuri sau poate nu cautam ce trebuie…sau poate imi scapa ceva

  11. 11 cyborgNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 3:08 pm

    Ştiţi vorba aia, singur te naşti, singur mori….?
    E, cred că pe undeva aşa e. Nu cred că dragostea te scapă de singurătate, sub orice formă o fi ea şi spun asta pentru-că am trăit o dragoste absolută, dar, au fost şi situaţii, din care tot singură am ieşit…pentru-că aşa se întâmplă pur şi simplu.
    Dar să trăieşti cu cineva şi să fi singur, asta e o mare păcăleală….şi o mare diferenţă între a fi singur şi a trăi cu cineva singur.
    Pe de altă parte, cred ca un individ, dacă ar dori cu adevărat, să nu fie singur, i-ar trebui nervi de oţel, sănătate de fier şi ce mai vreţi voi, pentru că din păcate, cu cât eşti mai deschis şi vrei să ajuţi mai multă lume, cu cât eşti mai vesel şi mai binevoitor, inevitabil, lumea îţi va întoarce spatele. Cât de tare trebuie să fi să treci peste NU şi REFUZ şi să mergi mai departe…
    După părerea mea, singurătatea nu are nimic de a face cu iubirea, chiar şi atunci când iubeşti, ai nevoie de clipe de singurătate, pentru că aşa e omul, uneori are nevoie ca spaţiul lui să nu fie invadat de nimic, fie chiar şi persoana pe care o iubeşte cel mai mult. Că decepţiile în dragoste, duc la singurătate…da, dar deja este o altă formă de singurătate…născută din alt cauze..
    Doamne, dar complex subiect….
    Revin.

  12. 12 danaNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 6:17 pm

    ce e aia dragoste absoluta?(nu fac misto intreb)

  13. 13 danaNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 6:18 pm

    cu virgula sau punct…

  14. 14 LaurentiuNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 6:29 pm

    Da, intr-adevar, poate ar trebui sa ne ferim de termeni ‘absoluti’… nu de alta, dar apoi vine lumea sa ceara explicatii. Si daca nu le putem oferi, vor crede ca am vorbit asa, neargumentat.

    In orice caz, parerea mea e ca aceste subiecte ‘complexe’, nu au ca scop elucidarea misterului, ci poate chiar, cum spunea Blaga, adancirea lui. Dar totodata fiindca anumite mistere sau subiecte sunt prea mari, nu inseamna ca nu putem discuta despre ele fara a ajunge neaparat la o concluzie definitiva.

  15. 15 licuriciNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 6:38 pm

    Exclud din meditaţia scrisă (:P) sigrătatea în/din dragoste. Singurătatea ţine de liberul arbitru al fiecăruia, noi alegem/facem paşi spre a fi singuri din X,Y,Z motive. Cel mai probabil din “Daca nu ne putem accepta asa cum suntem, si celor din jur le va fi greu sa faca asta”. Cel puţin în lumea copiilor este aşa, să ne amintim fiecare de propria copilărie cu temerile ei. Când creştem mari aceste mici “răni” se fac mai mari (ca la arbori), şi în final alegem unica oază “propriul EU – singurătatea”.

  16. 16 cyborgNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 8:39 pm

    Dana, dragoste absoluta inseamna atunci cand, exista o singura fiinta, un singur suflet, atunci cand cuvintele sunt de prisos, atunci cand nu prea ai cuvinte sa descri starile prin care treci, e atunci cand daca ai chef de o plimbare pe luna, nu e nicio problema….e atunci cand fiecare pas pe care il faci te urca pe culmi de vis, atunci cand dai ce ai mai bun si devi mai bun cu fiecare clipa.
    Singuratatea asta si ea, pe undeva are pozitivul ei, nu?
    Sunt cazuri in care trebuie sa fi singur, ca trebuie sa iti aduni gandurile, ca trebuie sa iti revi, ca trebuie sa mai stiu eu ce….si asta se poate intampla fie ca esti intr-o relatie, fie ca nu..
    Acuma, cred ca cea mai dureroasa e singuratatea cauzata de anumite evenimente, de deceptii, de invaliditati….Cauzata de fapt, unora, voit sau de catre noi, ceilalti…

  17. 17 cyborgNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 8:42 pm

    Si Licurici are dreptate, e oaza aia in care ne refugiem uneori si din egoism, uneori din teama, alteori din necesitate

  18. 18 licuriciNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 9:03 pm

    Eu nu cred în dragoste absolută. Probabil că sunt mai “mare”? :p
    P.S îmi plac devierile de la subiect, seamănă cu vântul.

  19. 19 danaNo Gravatar Mar 23rd, 2009 la 10:22 pm

    cyborg…eu n-am intalnit chestia asta,dar dragoste complexa eu am avut…ce zici tu acolo poti sa ai si cu o persoana cu care n-ai nimic in comun…laurentiu stie de ce vorbesc…e ca o betie(ca sa nu zic altceva)

  20. 20 LaurentiuNo Gravatar Mar 24th, 2009 la 1:08 am

    @cyborg – ai mentionat intr-adevar una dintre cauze: singuratatea provenita din invaliditate sau boala. Si implicit, teama ca esti acceptat din mila (si nu pentru ceea ce esti).

    @licurici – vantul este placut. Si, dupa cum spuneam, poate nu suntem noi cei care sa elucidam misterul. Sau poate suntem si cei care avem nevoie sa ne deviem de la subiect ca sa ne facem intelesi.

    @dana – inclin sa cred ca nu stim sa iubim, ca nu iubim cum trebuie [si d-asta suntem singuri]; si cred ca nu cautam ce trebuie. Insa, paradoxal (cu riscul de a devia putin de la subiect), nu stim sa iubim si nu iubim cum trebuie nu fiindca nu am descoperit definitia suprema a dragostei, ci fiindca nu respectam niste principii de baza… si da, cred ca dragostea intre EL si EA, nu e dragostea ‘suprema’.

  21. 21 cyborgNo Gravatar Mar 24th, 2009 la 10:14 am

    Of, ce ma fac eu cu voi, “necredincioşilor” ? Însă, deviem de la subiect, încercând să vă conving de aceea dragoste….O să o recunoaşteţi voi atunci când o să o întâlniţi…”Când vă întâlniţi cu fericirea…..”
    Dar, sunt veselă, s-a pornit în sufletul meu o nebunie, parcă ar fi o vijelie de vară, tunete şi fulgere de râs şi bucurie şi scântei de teamă…pentru-că orice furtună trece…..dar, dragii mei, acuma sunt extrem de fericită, nu ştiu de ce, e un sentiment cam rar, cam nedefinit, nici măcar nu ştiu ce culoare are….
    Cât despre singurătate…ce preferi: să ieşi dimineaţa şi să culegi mărgăritare de rouă, adunând bob cu bob şi dăruindu-le sau să fi prizonierul minţii, care, credeţi-mă e capabilă să născocească cele mai adânci chinuri, cele mai negre dureri, capabilă să creeze viitorul imposibil, dar condamnată să nu ştie să îşi dăruiască fericirea, să nu ştie unde să o caute, să nu ştie cum arată, iar când din întâmplare o găseşte, complicata minte omenească….o pierde ?
    “Ochii sunt orbi! Cu inima trebuie să cauţi” spunea Antoinde de Saint Exupery în Micul Prinţ, o carte pentru copii mari. Dar oamenii ştiu ce caută? Câţi dintre noi, putem închide ochii şi să lăsăm sufletul să îl simtă pe celălalt?
    Haideţi …aţi înţeles “izvoarele” singurătăţii ?

  22. 22 cyborgNo Gravatar Mar 24th, 2009 la 10:15 am

    :)

  23. 23 DELIANo Gravatar Mar 24th, 2009 la 3:57 pm

    Cine a spart barierele timpului ? Ce poate fi absolut ?…A, da, dorinta de absolut e cu totul altceva…

    …Singuratatea ? Cateodata, Singuratatea e atunci cand bati la portile unei inimi inchise pentru tine si spiritu-ti sfaramat geme fara a primi intelegere, cand revolta iti umple pieptul sfasiat de o uimire neputincioasa si cand, brusc…

    ” Dintr-odata noi doi nu ne-am mai iubit :”

    …Singuratatea…Cateodata, Singuratatea e buna si blanda, ca o salvare din mijlocul unei lumi pline de negare, ca un zbor tarziu catre tine insuti, catre EU-l tau ingenuncheat de povara unui adevar inca nedeslusit pe deplin…

  24. 24 danaNo Gravatar Mar 25th, 2009 la 7:33 pm

    Nu cred ca a inteles vreunul dintre voi despre ce fel de singuratate vorbeam eu…

  25. 25 cyborgNo Gravatar Mar 25th, 2009 la 8:27 pm

    Ma bucur ca ai revenit ! Interesanta noua “haina” ;)

  26. 26 LaurentiuNo Gravatar Mar 25th, 2009 la 9:22 pm

    Un anunt ‘neoficial’ (urmeaza si unul oficial): am fost ‘atacat’ de hackeri, virusi, troieni si toata CHINA! Am ales pana la urma design-ul acesta care urmeaza sa fie ‘aranjat’ (in urmatoarele 2-3 zile – deci daca apar chestii ‘dubioase’, sa nu va speriati :) . Oricum, tot trebuia sa schimb design-ul in perioada care urmeaza.
    Si sper ca noul design sa fie pe placul cat mai multor cititori.

    PS: @cyborg: mersi foarte foarte mult ca m-ai anuntat prin email de faptul ca nu mergea site-ul. Ne-ai scapat de foarte multa bataie de cap (fiindca am avut si prieteni in aceeasi situatie).

  27. 27 cyborgNo Gravatar Mar 25th, 2009 la 10:31 pm

    Cu placere. Sper sa nu mai fie cazul de vreo “excursie” prin China!

  28. 28 cornelNo Gravatar Mar 26th, 2009 la 1:37 am

    pe cand un articol despre problemele pe care le-ai avut?

  29. 29 alexandru pleteaNo Gravatar Mar 26th, 2009 la 1:28 pm

    Stai linistit frate ca dastea patim in fiecare zi…..

  30. 30 blondaNo Gravatar Mar 26th, 2009 la 10:43 pm

    interesant subiectul….si comentariile ….parerea mea…..singuri suntem o viata intreaga, mai devreme sau mai tarziu fiecare va realiza lucrul asta sau mai bine zis starea. Se mentiona de dragostea absoluta…sa ceva de gen…:) imi vine sa rad…poate ca asta a existat odata cand exita respect, acum se pare ca a ramas doar jungla in care fiecare este pt el…si da se gasesc inca prosti, printre care ma pot numara ( nu vreau sa supar pe nimeni dar asta-i adevarul ) care mai au sau au avut incredere in oameni…si care s-au ” ars”.
    Si cred ca e normal sa vrei sa fii singur si sa-ti puio mie de intrebari de ce? cand nu ai facut decat sa dai ce ai mai bun si sa ajuti….iar rasplata …..ooooooo daaaa….a fost pe masura, numai ca invers.
    Partea cu dragostea…. hmmm…in afara de atractie , instinctul ala primar …de ideea de nou…si cam atat . La inceput nu vrei sa vezi defecte, accepti pre multe si vrei sa te schimbi , mda fluturi in stomac…:) si cand au “murit” ( ca e stiut fluturii au o viata scurta , ce se intampla ..? apare singuratatea.., apar compromisurile …si in final..te complaci sau alegi sa-ti vezi de drum ramanand cu amintirile frumoase si gustul amar ca toate au un sfrasit…

  31. 31 AlexaNo Gravatar Mar 27th, 2009 la 6:56 am

    @blonda wow de ce atata negativism????

    stiati ca noi suntem cam ceea ce gandim?prin negativism ne atragem in cazul de fata singuratatea(printre altele) ; asta cu neincrederea in sexul opus (sau ma rog) e relativa, daca “contabilizezi” putin ceea ce emiti (ganduri, idei etc) se simplifica lucrurile…ca sa nu fiu injurata. sau sa se puna vorbele pe seama tineretii….:)) am sa adaug IN ANUMITE SITUATII….dar clar consider ca un antidot al singuratatii noastre este modul nostru de a gandi..acuma vorbesc din carti…dar fiind citite de ceva ani am “probat” si pe propria piele…..(murphy-puterea extraordinara a subconstientului tau….printre altele)

    Va doresc o zi cat mai insorita!!!!!!!!!!!!!!!

  32. 32 danaNo Gravatar Mar 27th, 2009 la 7:56 am

    Aoleo…nu de singuratate din dragoste vorbeam eu…de singurate generala,metafizica.Singuratatea ca pedeapsa a omului pentru existenta sa…

  33. 33 DELIANo Gravatar Mar 27th, 2009 la 9:11 am

    Singuratatea ca pedeapsa a omului pentru existenta sa ?

    Pe cat de multe cunoastem pe atat de putin STIM…

    Negativism ?…Elimina cauza care-l produce…Dar daca acea cauza a trecut si rezultatul sau ramane ?

    Ceea ce cred insa e ca nimic nu ramane nepedepsit/neechilibrat

    Trebuie doar sa ai forta sa induri si SA CREZI IN INGERUL TAU PAZITOR.
    El exista si se chinuie odata cu tine, e indisolubil legat de tine si de faptele tale.

    IUBIREA EXISTA,

    Dar putini o pot recunoaste, putini o pot pastra, caci putini lupta pentru ea si toti cred ca li se cuvine.

    Daca tu ai iubit, IUBIREA EXISTA.
    Si nu e aceea cu “fluturasi”… “Fluturasii” sunt efemeri, inseamna doar inceputuri.

  34. 34 danaNo Gravatar Mar 27th, 2009 la 9:41 am

    delia…cu mine vorbesti?

    n-ai cum sa scapi de ea…e ca o boala sau ca un blestem

  35. 35 danaNo Gravatar Mar 27th, 2009 la 9:54 am

    pentru unii ce ai zis tu nu e de ajuns…nu vorbeam de fluturasi,p-aia ii stiu cat de plini de nimic sunt…

  36. 36 DELIANo Gravatar Mar 27th, 2009 la 3:19 pm

    Nu vreau sa vorbim despre Iubirea maladiva, destructiva, traita la vreme nepotrivita, aceea care se ascunde, caci stie despre sine cat de murdara e, desi se vrea curata si penibil naiva…

    Aceea nu este iubire, intr-adevar, este blestem, blestem perpetuu

    Doar daca cel care infaptuieste Raul nu vrea sa rupa Cercul si sa elibereze prizonierul/calau…

    Niciodata nu trebuie sa indurerezi cu IUBIREA, niciodata, pe nimeni, nu trebuie sa cladesti viata ta pe suferinta altcuiva…aceasta este IUBIREA

    IUBIREA inseamna FAMILIA TA

  37. 37 LaurentiuNo Gravatar Mar 27th, 2009 la 3:39 pm

    ‘Niciodata nu trebuie sa indurerezi cu IUBIREA, niciodata, pe nimeni, nu trebuie sa cladesti viata ta pe suferinta altcuiva’… mare dreptate ai!

    @dana – ‘Singuratatea ca pedeapsa a omului pentru existenta sa…’ aici se cam despart drumurile intre cei ‘credinciosi’ si cei ‘necredinciosi’. Nu poti sa afirmi asta si sa lasi divinitatea la o parte…

  38. 38 DELIANo Gravatar Mar 27th, 2009 la 3:46 pm

    E atat de usor sa faci rau, atat de la indemana…
    E atat de usor sa te lasi amagit cand tentatia raului si masca mieroasa a unui suflet puhav te invaluie intr-o dulce minciuna …

    Cineva sufera, intotdeauna…

    INGERUL NOSTRU PAZITOR E ACELA CARE NU NE LASA SA FACEM RAU
    Aceasta e IUBIREA…

    Anacronic, nu-i asa ?…Zambesc amar…suntem sub vremuri…

  39. 39 danaNo Gravatar Mar 27th, 2009 la 4:03 pm

    nu l-am lasat la o parte…am si zis mai sus dupa chipul si asemanarea lui…singuri…eu cred ca vorbim paralel

  40. 40 danaNo Gravatar Mar 27th, 2009 la 4:06 pm

    stii deja opinia mea despre lucrurile astea

  41. 41 danaNo Gravatar Mar 27th, 2009 la 4:07 pm

    @ delia nu toate familiile corespund imaginii tale…de fapt majoritatea nu corespund…nu toti parintii isi iubesc copiii si cu atat mai putin invers…inca o data nu vorbesc de singuratatea asta

  42. 42 blondaNo Gravatar Mar 27th, 2009 la 10:51 pm

    de ce atata negativism?…..e intrebarea pe care o tot aud in jurul meu
    Pt ca am crezut 13 ani in “ceva” care nu mai exista…..pt ca tot timpul asta nu m-am gandit niciodata la mine si tot timpul au fost alte prioritati…..ca sa ajung in final ………sa nu mai am NIMIK…..si sa-mi dau seama ca tot sacrificiul meu a fost in zadar si ca intr-o clipa a disparut totul……..iar faza cu speranta care moare ultima…hmm…..speranta sa ce ?…sa pot intoarce timpul?….asta nu se mai poate….asa ca….
    Si scopul….dorinta ….increderea….si tot ce mai era s-a dus….dar a ramas singuratatea, neincrederea , dezamagirea,furia pe mine insumi ca am fost o persoana slaba ( desi….culmea toti din jurul meu ma vad altfel si de aceea le este foarte greu sa ma auda vb astfel…)…..pt ca imi dau seama ca puteam sa ma pun pe mine pe primul plan si sa pun inainte de toate dorintele mele si cu siguranta lucrurile ar fi stat altfel….
    E urat sa simti singuratatea…..e urat rau….si nu doresc asta nimanui desi ar trebui s-o fac…poate acum multi vor gandi ca nu fac altceva decat sa-mi plang de mila, da o fac, probabil o s-o mai fac o perioada, nu stiu cat, desi am in jurul meu oameni care incearca sa ma faca sa vad altfel viata , sa vad si partile bune, ba chiar o prietena imi spune ca totul in viata are un scop, orice se intampla, orice persoana care iti iese in cale, poate ca asa e….poate totul se intampla cu un scop sau dintr-un anume motiv….nu stiu daca asa e ….poate intr-adevar e ceva sau cineva acolo sus….nu cred ca vom sti niciodata
    Stiu ca la un moment dat voi spune gata, pana aici, ajunge cu lamentarile astea de 2 bani, dar singuratatea interioara, asta, va exista de acum inainte, exteriorul insa vreau sa fie altfel, sincer as vrea sa fiu fiara aia ce-mi caracterizeaza zodia si atat

  43. 43 horatiuNo Gravatar Mar 29th, 2009 la 1:05 am

    ne-am nascut singuri,si murim singuri. cred ca asta este o boala umana,singuratatea…fiindaca ne este foarte greu sa ii acceptam pe ceilalti,sau sa fim acceptati la randul nostru. Totusi exista marea societate umana…o sa spuna cineva…da exista,dar in interiorul nostru ne-am nascut egoisti,fiecare lupta pentru el..chiar daca vrea sa apara in fata lumii ca EL lupta si pentru ceilalti…sa nu fim ipocriti si sa recunoastem ca in situatiile limita oamenii isi demonstreaza egoismul .

  44. 44 VirgilNo Gravatar Mar 31st, 2009 la 11:31 am

    Extrem de interesant si complex subiectul.Ma face sa ma gandesc la urmatorul drum :egoism – orgoliu – lasitate – neputinta ( nu neaparat in ordinea asta). Iar singuratatea din dragoste tine de dorinta ambilor (sau putinta ca sa zic asa) de a fi impreuna. Voi ce credeti?

  45. 45 danaNo Gravatar Mar 31st, 2009 la 12:12 pm

    pai fratilor…nu e vorba de singuratatea din dragoste…singuratate existentiala

  46. 46 LaurentiuNo Gravatar Mar 31st, 2009 la 2:51 pm

    Ce ai tu cu oamenii daca ei vor sa vorbeasca despre singuratatea din dragoste?! :D

    Pe de alta parte, singuratatea existentiala, cea la care tot faci tu referire [si se pare ca strigi in pustiu], e cat se poate de reala si, dupa cum am observat, oamenii evita sa vorbeasca despre ea.

    Am sa-ti spun eu cam ce cred despre ea. In primul rand sunt 3 aspecte esentiale:
    (de relationare) cu tine insuti, cu divinitatea (pentru cei care cred in ceva Suprem) si cu cei din jur.

    Sa luam primul aspect: relatia cu tine insuti. Daca eu sunt singur intr-o camera si tu intr-alta, exista posibilitatea ca unul dintre noi sa se simta foarte singur comparativ cu celalalt. Si cred ca asta porneste dintr-o lipsa de cunoastere a sinelui si a modului in care te intelegi si te accepti. In acest context probabil ca primul pas in alungarea sinuratatii este imbunatatirea relatiei cu tine insuti.

    Relatia cu Divinitatea (pentru cei care cred) – este cea mai importanta, fiindca odata ce crezi intr-o fiinta atotputernica e de la sine inteles ca, respectiva fiinta stie mult mai bine decat tine ceea ce e cu adevarat util pentru tine (ca un parinte care stie ca pentru copilul lui e mai util sa manance fructe decat dulciuri sau sa mearga la scoala in loc sa se uite la desene animate; si desigur, copilul este convins ca aia trebuie sa faca, sa manace dulciuri si sa se uite la desene animate).

    Relatia cu cei din jur – ultima si cu importanta sporita e si aceasta. In fond, singur inseamna ‘izolat, parasit, fara altcineva’. Sunt oameni pentru care socialul este totul, poate chiar cheia existentei. Astfel, ‘eforturile’ pe care le depun pentru integrare (altruism, acceptare de sine, capacitatea de a te face cunoscut) sunt esentiale pentru a nu trai singur printre altii…

  47. 47 IonutNo Gravatar May 1st, 2009 la 9:43 am

    Salut!
    Este foarte interesant subiectul!
    Le propun celor “singuratici” sa-si dea frau liber inimii si nu mai fie atat de negativisti! Intotdeauna exista o cale de mijloc, o rezolvare, cu siguranta. ;)
    Pana voi reveni cu un comentariu mai pe masura va propun sa va ganditi la: Sufletul pereche!
    Va urez o minivacanta cat mai placuta!

  48. 48 roxNo Gravatar May 4th, 2009 la 1:05 pm

    A cumpăra un câine

    A venit îngerul şi mi-a spus:
    - Nu vrei să cumperi un câine?
    Eu nu am fost în stare să-i răspund.
    Cuvintele pe care i le-aş fi putut striga erau
    lătrătoare.
    - Nu vrei să cumperi un câine?
    m-a întrebat îngerul, ţinând în braţe
    inima mea
    lătrătoare,
    dând din stânga ca dintr-o coadă.
    - Nu vrei să cumperi un câine?
    m-a întrebat îngerul
    în timp ce inima mea
    dădea din sânge ca dintr-o coadă.

    Varianta mea de singuratate.

  49. 49 roxNo Gravatar May 4th, 2009 la 1:08 pm

    cuvintele lui Nichita

  50. 50 LexNo Gravatar May 9th, 2009 la 2:50 pm

    …singuratatea:Singur…dar niciodata singur.

    Citisem si pararea lui Horatiu despre singuratate unde spune el ca ne nastem si murim singuri…sunt mai mult decat de acord cu el pentru ca sunt aproximativ 6,780,000,000 de oameni in lume,fiecare diferita,avand alte ambitii,dorinte,idei,placeri,griji,mentalitatea,caracter si aceste diferente duc la singuratate. La o anumita singuratate.singuratatea de a a sta doar tu cu tine. Cine te intelege mai bine decat tine? :) ) si uneori nici tu nu te intelegi.

    Singur…dar niciodata singur.

    Dumnezeu se refera la singuratatea absoluta,izolare totala,pe o lunga durata,unde vei innebuni sau vei deveni un salbatic. O persoana nu poate fii singura atat timp cat nu e inchisa, izolata intr-un loc fara viata,pentru ca altfel cunosti lumea,lumea te cunoaste,te va indragi,te va enerva,te va dezamagi,te va incuraja,te va iubi,te va rani dar orice se va intampla nu vei fii singur. Cu toti avem insa lumea noastra,unde ne retragem “intr’un turn de fildes”,unde ne gasim linistea,o singuratate necesara pentru a putea exista TU. In lumea aceasta te definesti tu ca om,felul tau de a fi.

    Despre “situatiile in care nu alegi tu sa fii singur” Termen de Laurentiu folosit “inadaptat” explica totul. Nu te potrivesti acolo si sa fim sinceri,daca X vrea sa stea cu MD si MD il repinge,nu inteleg de ce X vrea sa vorbeasca cu MD…adica X vrea sa fie exact ca MD,o persoana,un grup, care judeca? Ciudat… Dupa cum am zis exista miliarde la caractere diferite,si dupa parerea mea daca nu esti acceptat intr’o lume(ma refer la un grup de oameni,o persoana),atunci tu ai ales lumea nepotrivita. Pentru toti exista o lume potrivita.

    Eu nu judec lumea,dar sunt judecata de multi :) ) Eu sunt o fire realista,traim intr-o lume unde toti suntem judecati,barfa e la ordinea zilei si dorinta de bani e arzatoare. toti se grabesc sa judece,dar ar trebui sa se puna in locul lui Y,nu doar in situatie ci sa ajunga sa’l cunoasca si pe Y,sa stie prin ce a trecut si ce simte…apoi vor intelege de ce face el ce face. NIMENI nu are dreptul sa judece! “cine se aseamana se aduna” e adevarat daca traiesti dupa anumite prejudecati,si total fals daca esti dispus sa vezi prin ochii si inima altuia. Cunoscutii mei sunt si ei judecati de altii,impartiti pe alte “categorii”, caci fiecare dintre ei e …el/ea…e unic,e singurul de acel fel,are gandirea lui si fizicul lui. Dar si ei judeca,nu se suporta intre ei,se resping,traiesc dupa prejudecatile “frumoasei” societati. Mi se pare oribil sa scriu “cunoscutii mei sunt de diferite categorii” parca vand ceva,branza :) ) branza de oaie,branza de oaie,etc… dar pana si branza e tot branza,si omul tot om e.

    Am vazut “ciudat” toti suntem ciudati :) ) sa fim seriosi..unul pentru altul suntem ciudati. Ciudat inseamna cu “diferit”…acel “diferit” pe care majoritatea nu il accepta,din frica sau necunoscut.Din prostia omeneasca izvoraste faptul ca judeci o persoana fara a o cunoaste,fiecare persoana are ceva rau dar si ceva bun,acestea facand’o speciala. Atat timp cat crezi ca a fi ciudat,a fi diferit este un lucru rau in mod sigur iti pot spune ca te inseli. Sunt judecata dar chiar si pe judecatorii mei nu ii judec,din simplu fapt ca nu am dreptul. Asa sunt ei,asa sunt eu,ei nu accepta felul meu de a fi,eu nu ii pot judeca pentru acest motiv,pentru ca atunci nu as fii exact ca ei?

    Am scris cam mult,poate se va deranja cineva sa citeasca,poate nu :P
    Singur…dar niciodata singur.

  51. 51 LexNo Gravatar May 9th, 2009 la 2:55 pm

    *Branza de vaca,branza de oaie etc…
    scuze pentru greseli

  52. 52 LaurentiuNo Gravatar May 9th, 2009 la 6:54 pm

    Ai scris mult (si m-am ‘deranjat’ sa citesc), dar ai si pus accentul pe niste chestii importante legate de singuratate si modul in care esti vazut de cei din jur: exista singuratate de care avem nevoie si singuratate de care nu avem…

    Iar chestia cu judecata… un singur lucru iti spun: ai mare dreptate!

  53. 53 mrpessimistikNo Gravatar Jun 2nd, 2009 la 1:56 pm

    In primul rand,felicitari pentru blog si pentru cum scrii.Sunt de acord cu afirmatiile tale,insa am cateva pareri care nu coincid in totalitate.De ce ai zis ca singuratatea izvoraste din egoism?Adica daca nu vrei sa ajuti pe cineva,ramai singur?Surpriza:si daca ajuti pe cineva,tot singur ajungi(crede-ma,vorbesc din experienta).Cand cineva iti cere ajutorul si il ajuti,nu vine la tine dup-aia sa te intrebe daca si tu ai nevoie de vreun ajutor de la el/ea!
    Singuratatea nu este ceva neaparat negativ,dar nici o stare de dorit.Nimeni nu vrea sa fie deranjat non-stop,dar nici sa fie uitat de toti(mai putin cand au nevoie de ceva de la el).Nici nu poti sa dai vina pe ceilalti daca esti singur.Sau poti,daca vrei,oricum nimanui nu-i va pasa ce crezi tu.Daca ai o atitudine echilibrata,nu vei ajunge nici singur,nici deranjant de popular.
    Singuratatea..este pur si simplu o stare psihica si sociala resimtita in functie de personalitatea fiecaruia.Cu cat esti mai retras,cu atat esti mai ignorat de ceilalti.Asta nu inseamna ca nu esti apreciat sau ca esti invizibil.Nu,ceilalti sunt constienti de existenta ta,chiar daca n-au niciodata timp de tine.Ca o concluzie,nu exista niciun vinovat pentru singuratate.Asta e viata:cei care nu au o tona de tupeu in ei,5 masini de lux si mai multe vorbe in ei ca Shakespeare combinat cu Eminescu sunt condamnati la singuratate!

  54. 54 aissaNo Gravatar Jun 11th, 2009 la 12:50 pm

    Singuratatea… cei din jur si conceptiile lor ridicole sunt cauza singuratatii noastre. Pt ca exista persoane care vor sa iasa in evidenta in cel mai usor si josnic mod, acela de a calca pe sentimentele si credintele noastre. E usor sa razi de defectele celorlalti, doar pt ca ‘tu’ n’ai avut ghinionul sa le ai…
    Eu, de exemplu, sunt foarte complexata, am si eu defectele mele, iar cei din jur ma numesc ‘fraiera’ ca sunt asa negativista si imi vad defectele mai mari decat sunt de fapt. Dar la cel mai mic conflict, nu ezita nimeni sa te faca sa te simti prost, neinsemnat si sa’ti amplifice sentimentele de dispret fata de tine insuti/insati scotandu’ti la iveala acele mici (mari) defecte. Acum am inteles ca de fapt ‘incurajarile’ lor sunt pt a ma face sa renunt la gandul ca pot sa fiu altfel,ca, cu ceva efort imi pot masca presupusele defecte si ma pot simti bine in pielea mea si, in sfarsit, nu o sa ma mai simt singura, respinsa de ceilalti. De ce toate astea? Aici intervin invidia si egoismul celorlalti. In fine.. sunt in momentele mele de slabiciune si s’ar putea sa mai si aberez..Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca neincrederea in tine, in ceea ce esti tu cu adevarat te face sa te simtit singur! Iubeste’te, ai grija de tine si respecta’te; pune’te pe primul plan, dar fara a uita de sentimentele celorlalti!

  55. 55 aissaNo Gravatar Jun 11th, 2009 la 6:37 pm

    Tin sa rectific: eram* complexata! :D

  56. 56 danaNo Gravatar Jun 22nd, 2009 la 10:36 pm

    si nu mai esti ? \:)

  57. 57 NathalyNo Gravatar Jul 4th, 2009 la 7:01 pm

    Felicitari pentru subiect ! In realitatea obiectiva, niciodata nu suntem singuri (vezi povestea cu urmele pasilor pe nisip…). In realitatea subiectiva a fiecaruia – suntem. Cauze? Multe…Probabil ca, atunci cand ne vom intreba DE CE am ajuns sa fim singuri si vom privi adanc in sufletul nostru, acolo vom gasi si raspunsul. Si, odata gasita CAUZA, de noi depinde sa “tratam” si EFECTUL, adica singuratatea. Nu, nu-mi place singuratatea, Doamne fereste ! Cred doar ca ea ne este data pt. a ne obliga sa ne asumam noi pe noi insine…Adica, sa ne intelegem noi pe noi, sa fim mai toleranti fata de greselile noastre- caci e bine stiut ca cel mai bine invatam din greseli, sa ne apreciem – caci nu exista om pe Pamant care sa nu aiba si realizari, si, la toata urma sa ne punem o intrebare logica : “Daca Dumnezeu ma iubeste, si am vazut clar ca m-a purtat pe brate cand eu nu mai puteam sa merg (metaforic vorbind), cine as fi eu sa nu ma iubesc?!”

  58. 58 mihaiNo Gravatar Aug 7th, 2009 la 5:18 pm

    doar papa e stapanul timpului

  59. 59 madalinaNo Gravatar Oct 1st, 2009 la 12:21 pm

    Singuratatea e cea mai grea pedeapsa pe care trebuie sa o suporte un om…. Intr-o noapte de singuratate, priveam la steaua pe care, de mica am ales-o ca fiind a mea, deodata am vazut-o cum se prabusea, pierzandu-si lumina in drumul spre pamant. A cazut langa mine si atunci am stiut ca isi traia ultimile clipe. M-am apropiat de ea si printre lacrimi am implorat-o sa nu moara, ca nu mai are cine sa imi aline singuratatea. Mi-a spus: “O alta stea va trai alaturi de tine. Sfarsitul meu inseamna un inceput pentru tine”.

  60. 60 AmarulaNo Gravatar Oct 16th, 2009 la 8:11 pm

    Nu am citit comentariile, dar am citit articolul :)
    Parerea mea este ca singuri iesim din singuratate. Singuratatea este de multe ori felul in care alegem noi sa ne simtim. Persoanele egoiste desi in multe momente se simt bine singure, fara sa le pese de parerea altora sau de sentimentele altora, observa la un moment dat ca nu toate lucrurile pe care ele le percepeau importante sunt atat de importante sau le fac atat de fericite precum ar fi prieteniile, oamenii noi, oamenii generally speaking.

    Egoismul care duce la singuratate poate fi pentru ca nu te-ai acceptat pe tine, de aceea nu reusesti sa oferi nimic oamenilor. Pentru ca oamenii altruisti, cei care iubesc sa stea in jurul oamenilor atrag alti oameni altruisti. Adevaratii altruisti sunt cei care, chiar daca s-au fript continua sa ofere si sa se comporte cum simt. Pot fi mai rationali putin.

    Fiecare persoana cred ca se “frige” intr-un anumit moment al vietii, pentru ca a fost prea sincera.

  61. 61 holdonNo Gravatar Oct 23rd, 2009 la 10:59 pm

    Singuratatea..cred ca la un moment dat o resimtim fiecare dintre noi.Mai ales dupa pierderea persoanei iubite. Mai grav mi se pare resimtirea singuratatii atunci cand te afli intr-o relatie, cand simti ca esti singur, ca doar una din parti ‘lupta’.E trist cand unul dintre cei doi nu e ‘acolo’.

  62. 62 ErebusNo Gravatar Nov 16th, 2009 la 1:01 am

    Singuratate…cazul meu…am iubit(iubeam atat de tare ca ma durea), poate nu am iubit pe cine trebuia, poate nu am iubit cum trebuia, poate poate poate …concluzia ne-am despartit(divortat)…anii au trecut si fosta sotie si iubire(aici nu sunt sigur ca este fosta, cred ca inca o iubesc) inca ma suna cand este singura, cand este suparata cand …nu este fericita…dar sa revin la singuratatea mea, dupa divort m-am retras, m-am retras in casa, m-am retras in mine… nu am vrut pe nimeni sa nu vad sa nu aud si sa nu stiu nimic de si despre nimeni…anii au trecut singuratatea sa transformat intr-un stil de viata…nesiguranta a pus stapanire pe mine, complexe si dezamagiri…si acum sunt singur si nu am nimic ce oferi…cu alte cuvinte sunt un om fara suflet..retrag nu sunt un om un om trebuie sa aiba un suflet eu sunt doar un corp ce face umbra pamantului care merge la munca rade si glumeste cu colegii si clientii si toate aste de fatada ca sa nu stie nimeni ce simt…

  63. 63 maraNo Gravatar Nov 19th, 2009 la 9:32 pm

    Singuratatea… cand se adanceste e urata tare,plang de durere. …la un moment dat ma simt goala pe dinauntru.Nu am incotro ,asta e viata,pot s-o mai refac acum,anii cei mai frumosi au trecut,nu am stiut sa profit din plin de ei,cand ne era mai bine, el (sotul meu)s-a dus in cealalta lume.(avea doar 38 de ani).Au trecut anii,vor mai trece,ma gandesc la el in fiecare zi ,noapte…Si eu rad si glumesc cu colegii la munca,dar nu simt nimic.NU MA POT BUCURA , ACEST SENTIMENT A MURIT ODATA CU EL.O durere ce n-o pot uita niciodata,e mereu prezenta in fiecare clipa…si intru in singuratate,ma retrag in mine.

  64. 64 danaNo Gravatar Dec 20th, 2009 la 12:03 pm

    Singuratatea o simt cel mai mult acum in prag de sarbatori.

  65. 65 maraNo Gravatar Dec 23rd, 2009 la 7:35 am

    singuratatea este urata,cand sunt suparata,necajita si nu spun nimanui ce am pe suflet vad ,simt ca oamenii ma ocolesc si mai tare.
    cine greseste? eu ,ca tac si nu spun niciodata ce ma apasa sau ei ca ma ocolesc si sunt indiferenti?

  66. 66 evaNo Gravatar Dec 24th, 2009 la 5:22 am

    singuratatea…:))…am parte uneori de singuratatea care ma inspira, ma ridica la un alt nivel spiritual, intelectual…o ador! asta e singuratatea dorita si premeditata. Pe de alta parte, am un deja-vu in momentul de fata, un deja-vu al simtamantului de singuratate care ma macina si nu…nu imi face bine.Nu ma intereseaza nici etimologia cuvantului singuratate, nici sa dezbat prea mult subiectul.pe tema asta poti zice multe, si sa spui nimic in acelasi timp.cert ii ca eu una, in momentele astea, cand nu simt pe nimeni aproape de mine,printre multitudinea de sentimente care mai de care mai daunatoare sufletului meu, simt o invidie arzatoare pentru cei ce, indoctrinati, manipulati, sau cum or mai fi ei, poarta in suflet inaintea tuturor, un Dumnezu.Astia-s oamenii pe care nu-i prea prinzi acaparati de singuratate.Habar n-au ei de existentialism, de conditia omului de geniu, sau a prea-lucidului, sau a nebunului:) ei stiu ca daca nu incalca cele 10 porunci, ajung in rai, si porbabil nu le e nici atat de teama de moarte-pe ei ii fericesc credinta lor suprema.Cum sa nu invidiezi un astfel de om? Ce satisfactie am eu cum ca nu sunt o mediocra, si am alta perceptie asupra lumii ca restul? Ce rost au atatea meditatii, carti, contemplari cu suferinta,cu tot ce ma inconjoara? Sunt singura!

  67. 67 LaurentiuNo Gravatar Jan 3rd, 2010 la 1:08 pm

    Nu esti. :)

  68. 68 laic marianaNo Gravatar Jan 8th, 2010 la 2:02 pm

    cu siguranta nu esti singura eva dumnezeue si linga tine cu siguranta dar poate nu tiai dat seamA el sia dat pe singurului lui fiu pentru noi oamenii ne iubeste ne ajuta ne intalege ne sprijineste el nu ne tradeaza incearca siai sa vezi ce bun e dumnezeul nostru aceea invidie care o simti in inima se va transforma in incredere in dragoste golul din inima ta va disparea dumnezeu sa te ajute

  69. 69 evaNo Gravatar Jan 8th, 2010 la 4:08 pm

    …multumesc:)

  70. 70 georgianaNo Gravatar Apr 23rd, 2010 la 10:07 pm

    sentimentul de singuratate (a te simti singur,abandonat)ne lasa goi p dinauntru si neimpliniti.Ne fura toata increderea de sine, tot ce facem ajunge un lucru inutil…avem impresia ca acel lucru nu valoreaza nimic,ca nu este apreciat de nimeni pur si simplu timp pierdut…deja ajungem la disperare.

    Am avut un moment in care m-am simtit foarte singura…de ex azi Sf.Gheorghe ziua mea de nume,ma asteptam sa ma simt inconjurata de prieteni, sa sarbatorim dar nu s-a intamplat.Am constat k am primit urari de la persoane care ma asteptam mai putin si de la tatal meu nu.Prietenul meu dp c a ajuns de la munca a mers cu baietii la un bar,iar eu am ramas aksa.Azi mi-am dat seama cat de dureroasa este singuratatea, azi m-am simtit abandonata sufleteste…

  71. 71 danielaNo Gravatar Apr 24th, 2010 la 2:54 pm

    La multi anai! Georgiana

  72. 72 danielaNo Gravatar Apr 24th, 2010 la 2:55 pm

    La multi ani! Georgiana

  73. 73 georgianaNo Gravatar Apr 24th, 2010 la 5:33 pm

    multumesc din suflet!

  74. 74 Peterca Emma CeciliaNo Gravatar May 19th, 2010 la 3:17 pm

    Si eu ma simt singura.. am cativa prieteni .. foarte putini la numar dar de curand am aflat ca nici ei nu imi sunt prieteni , ci umbla pe langa mine pentru anumite beneficii si ma comenteaza pe la spate . Sunt foarte mica de statura si am multe cosuri pe fata si de parca nu era de ajuns am vocea foarte pitigaiata si deranjanta la auz . Astea sunt principalele motive pentru care toata lumea ma comenteaza fara sa se gandeasca la sentimentele mele. Nu stiu ce sa mai fac pentru ca nimeni nu vrea sa fie prieten cu mine si sunt ataaaat de singura .M-am gandit de cateva ori chiar sa ma sinucid :( (

  75. 75 georgianaNo Gravatar May 19th, 2010 la 3:29 pm

    nu e bine sa te gandesti la sinucidere.gandeste-te k ai o viata inainte…shi sigur cineva akolo sus are cva pt tn….stiu k in ziua de azi cu greu iti gasesti prieteni adevarati…

    nu conteaza k esti mica,ca glasul nush cum…n asta conteaza….fiecare e frumos in felul lui…..si nu neaparat fizicul trebuie sa fie frumos ci sufletul…

    nu esti singura care trece prin asta…e dureros sa n ai un prieten care sa te asculte,dar asta e viata.
    nu-ti pierde speranta o sa gasesti si prieteni adevarati.:)
    t pup shi ai grija de tine.

  76. 76 LaurentiuNo Gravatar May 19th, 2010 la 4:23 pm

    @Cecilia – nu e usor sa te gandesti la viitor, cand prezentul pare sumbru. Insa un prieten adevarat e mai de valoare decat o mie de persoane care stau in jurul tau pentru frumusete, bani sau alte “interese”.

    Pentru persoanele care sunt frumoase (sau cred ele ca sunt), pentru cele care au bani, faima sau mai stiu eu ce alte “avantaje” va fi tot timpul greu sa stie daca au prieteni adevarati.

    In aceasta lume materialista, si care umbla dupa avantaje de azi pe maine, e foarte greu sa ai prieteni adevarati.

    Cum spunea si Georgiana mai sus, nu-ti pierde speranta ca o sa gasesti si un prieten adevarat. Iar acela va fi de 1000 de ori mai valoros decat niste lepre cu statut de “prieteni”.

    Poate nu e cazul sa vorbesc despre asta acum, insa Internetul, retelele sociale, metodele moderne de comunicare iti dau posibilitatea sa-ti faci si prieteni adevarati. Oameni carora le pasa de tine fara sa se uite cum arati, ce voce ai sau cati bani ai…

    Eu personal ma simt mai apropiat de persoane pe care nu le-am vazut in viata mea, decat de persoane cu care poate am copilarit si am crescut.

    Oricum, aici la mine pe site, esti oricand binevenita si, cine stie, poate gasesti aici persoane cu care sa te intelegi mai bine decat cu cele de care esti acum inconjurata!

  77. 77 MIHAELANo Gravatar May 31st, 2010 la 5:25 pm

    ce parere aveti despre “singuratatea de dupa dragoste”? Oricum cred ca ” ne purtam -cel mai adesea- crucea” si de aceea ne simtim singuri…

  78. 78 MIHAELANo Gravatar May 31st, 2010 la 5:28 pm

    Singuratatea e o stare in timp ce frumusetea , bogatia sunt calitati relative…- nu credca pot fi amestecate…:D

  79. 79 AndreeaNo Gravatar Jul 8th, 2010 la 12:55 am

    cred ca in viata chiar suntem singuri. ne nastem singuri si apoi cumva, suntem coplesiti de iluzia ca altcineva o sa fie mereu langa noi, si o sa faca cu noi fiecare pas. la inceput e mama sau tata sau sora sau fratele.. apoi ne facem prieteni si iubiti. indiferent, sunt oameni in care ajungem sa ne incredem intreaga viata, ajungem sa facem dintr-un singur om un stalp de sprijin pentru toate problemele noastre, pentru toata viata noastra.. si nu ne gandim ca ar putea pleca vreodata. si cand pleaca nu ne gandim ca ne-am putea reveni vreodata in totalitate.dar ajungem sa ne dam seama ca suntem capabili de mult mai multe lucruri decat ne credem in stare, si asta e mereu o mare realizare, niciodata nu o tinem minte, mereu sunt chinuri sufletesti care ne duc catre concluzia ca, in timp, totul trece, se estompeaza. sentimente, amintiri, se intrepatrund, claritatea lor dispare asa cum curge nisipul dintr-o clepsidra..chiar daca il privesti si te concentrezi asupra lui, nu realizezi cand de fapt a curs cu totul. si astfel ajungi sa nu-ti mai amintesti exact daca ..

    am fost dezamagita de multe ori si mi-am creat impresii gresite despre multi oameni, partial din vina mea fiindca am crezut in partea lor buna mai mult. si asa ajungi sa te intrebi..daca e cineva pentru care chiar ai mai face totul. sau daca ai fi facut vreodata. si ce inseamna totul.. pana unde am merge cu sustinerea altei persoane ? cat dureaza pana cand ne dam seama ca de fapt ne-am ratacit de la pasii celuilalt si am ajuns pe un drum propriu.. fara sa ne dam seama si fara sa vrem…sa ne indepartam.

  80. 80 claudiaNo Gravatar Jul 28th, 2010 la 9:58 pm

    buna!
    am terminat clasa a 12a si acum dau la facultate… am avut primul prieten, prin clasa a 7a sau a 8a ,relatie ce nu a durat mult,normal..dar am suferit enorm pt acea perioada..pana in momentul de fata nu am mai avut decat 2 relatii,la fel de scurta durata..cred ca e o problema la mine..o teama de ceva si nush exact despre ce e vorba..asta ma duce intr-o stare groaznica…o singuratate apasatoare tinand cont si de faptu ca nici cu prietenele nu prea ies..mai am doar 2 prietene foarte bune dar suntem din localitati diferite iar in vacante una lucreaza,alta pleaca cu prietenu si alta sta acasa tot timpu singura(asta sunt eu)si chiar nu ne intalneam..nu ca nu as vrea sa petrec si eu undeva vacanta si sa ies cu ele..doar ca imi dau seama ca nu am cu cine…pur si simplu..poate vi se pare penibil dar eu cel putin de 4 ani fac aceleasi lucruri si in vacanta si in perioada liceului…acum stateam in pat si plangeam si imi aduceam aminte ca la fel am patit si anul trecut si acum 2 ani etc..(singura cu aceleasi rugaminti la Doamne Doamne si plangand…cam asa petreceam vacantele de vara)
    mi-as dori din tot sufletul sa fie bine si inca sper asta..dar sper ca va fii mai bine de cel putin 4 ani si credeti-ma ca nimic nu s-a schimbat..normal ca am si momente bune..dar tin putin..si dupa ceva fericire apare din nou tristetea ..sentimentul de singuratate…insuportabil…:(((

  81. 81 georgianaNo Gravatar Jul 28th, 2010 la 10:27 pm

    buna claudia!fiecare avem o stare de singuratate…knd ziceai de relatiile de scurta durata nu te gandi ca si knd cineva nu si-ar dori o relatie cu tine…ci pu si simplu rugaciunile tale catre Doamne Doamne a facut asta. Dumnezeu stia ca acele relatii nu erau favorabile pentru tine..probabil ca dak ar fi durat mai mult tu sufereai mai mult decat akum.nu-ti pierde speranta cu siguranta Dumnezeu iti va trimite kndva o persoana potrivita pentru tine care va umple golul si singuratatea din sufletul tau.Poate ca tu esti o fire mai timida,sensibila si nu-ti place sa iesi…probabil daca ai iesi cu una din prietenele tale si ea va fi cu prietenul te vei simti prost si singura.dar gandeste-te la un nou inceput…akum vei merge la faculatate ,vei putea sa-ti faci prieteni si bineinteles un iubit…dar fi foarte atenta pentru ca nu toti baietii care apar ca niste ingerasi v-or sti sa te pretuiasca.

    Momente frumoase avem cu toti dar ce-i frumos tine putin…mie mi se intampla mereu k am momente in care ma simt iubita st fericita…si peste cateva momente se schimba totul.Cu toate k am un iubit ma simt si yo f singura…pt k el lucreaza si e obosit si ne vedem doar in weekend.timp de 1 an si jum nu am iesit din casa decat pana la magazin si la scoala.prietene nu am….decat o colega de clasa dar din pacate ea este plecata la bunici…si toata vacanta mi-o petrec singura.
    Singura persoana responsabila pt singuratatea pe care o simt uneori sunt eu pt k asa am preferat sa nu ies din casa,sa nu pastrez legatura cu prietenele.dar cu timpul o sa treaca totul…

    Gandeste-te la viitorul tau ..la un nou inceput…si cu singuranta ve veni si persoana care te va scapa de singuratate.pana atunci gandeste-te la tn si da-i vietii tale mai multa culoare pt k esti tanara si asta este perioada vietii de care trebuie sa te bucuri.

    Iti urez mult succes la facultate si ai grija de tine! t pup:*

  82. 82 LaurentiuNo Gravatar Jul 29th, 2010 la 1:38 pm

    @claudia – georgiana are dreptate: daca iti doresti ceva cu adevarat, si ceva care e si bun pentru tine si pe termen lung, nu doar pe termen scurt, uneori va trebui sa treci prin momente mai putin placute. Poate chiar pentru perioade mai lungi. Sunt o multime de oameni in lumea asta inconjurati de multe persoane, si totusi sunt foarte foarte singuri! Sunt fete si baieti implicati in relatii care mai mult sunt chinuri decat bucurii.

    Totodata, se spune ca Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga in sac. Daca esti o fire mai timida, ce poti sa faci este sa-ti cauti prieteni (fete sau baieti) prin intermediul Internetului. Sa fii atenta totusi: nu trebuie sa sari nici in bratele primului venit, dar nici sa te gandesti ca toti sunt “dracusori”. Si sunt convins ca poti sa gasesti persoane (care poate sunt intr-o situatie similara) cu care poti sa vorbesti si care te pot intelege ma bine chiar decat cei din familie sau din jurul tau.

    Trebuie sa-ti creezi oportunitati, dar sa faci “destept” lucrul asta. Cu atentie, cu rabdare. Nu e usor, dar sigur e mai benefic decat sa stai singura si sa astepti sa intre cineva pe fereastra.

    Si, lucrul cel mai bun, cum remarca si Georgiana, este ca urmeaza facultatea. Aici vei intalni, vei cunoaste si te vei imprieteni cu oameni noi. Si lucrurile se vor schimba!

    Ai grija de tine, sa mai vii pe la noi si sa ne mai povestesti.

  83. 83 claudiaNo Gravatar Jul 29th, 2010 la 3:53 pm

    va multumesc amandurora pt cuv de incurajare :)
    ..da..sunt o fire mai timida si foarte sensibila,dar nu sunt atat de timida incat sa nu pot sa ma integrez intr-un grup..imi place sa cunosc noi oameni si imi place sa ma distrez..doar ca aici unde stau eu nu am ocazia sa fac lucrul asta,de aceea am zis ca o schimbare e bine venita in viata mea si ca de lucrul acesta am nevoie..tin sa va spun ca poate ceea ce eu am decis e prea mult pt mine,e o schimbare radicala..am decis sa fac facultatea la bucuresti..e la cateva sute de km distanta de unde locuiesc eu..am avut posibilitatea asta,deoarece am un apartament unde sa stau,al unei rude plecate din tara si m-am gandit sa profit de lucrul acesta .. sunt de parere ca am mai multe posibilitati acolo…pe viitor ma gandesc..sunt convinsa ca imi va fi foarte greu la inceput dar pot sa zic ca sunt cam obisnuita cu greul..:(
    da laurentiu..ziceai ceva de internet..da, am cunoscut persoane interesante cu care discut pe mess si tot asa am intalnit acum 3 luni o persoana care a devenit “mai speciala” pt mine..vreau sa spun ca nu credeam in relatiile la distanta ,in relatiile de dragoste care se leaga pe internet..dar am vorbit f mult si pe mess si la telefon si mi-a demonstrat ca e o persoana care ma place asa cum sunt..am crezut ca in sfarsit mi-au fost ascultate rugaciunile..asta era ceea ce imi doream ..sa gasesc pe cineva care sa ma iubeasca asa cum sunt,cu bune si rele..mai mult rele..:(..eu sunt o persoana mai dificila,ma incred greu in cineva si poate nu m-am purtat cum trebuia cu el,desi ne-am vazut doar de 3 ori(el e din bucuresti si a venit si la mine sa ma vada…decizia mea de a merge acolo a fost luata mai demult,inainte sa-l cunosc,dar cand l-am cunoscut am zis ca e mai bine pt ca nu o sa fiu singura acolo)..de cateva zile relatia noastra s-a cam racit..nu mai dadea seara telefoane precum facea mereu,vorbeam doar ziua pe mess..in fine..totul s-a terminat ieri cand dupa o cearta mi-a zis ca “sincer nu merita sa imi pierd vremea cu tine,ti-ai batut joc de mine si ai ras de mine destul”..nu prea inteleg pt ca acum 3 zile mi-a zis ca ma iubeste si ca gandul si sufletul lui sunt tot timpul la mine..si l-am crezut,ca o naiva ce sunt..:(…si asta a fost..sincer eu chiar nu mi-am batut joc absolut deloc..cum am mai zis,poate sunt mai dificila..:(..
    va pup si multumesc!!!

  84. 84 claudiaNo Gravatar Jul 29th, 2010 la 5:51 pm

    si inca ceva..cam penibil..poate rade multa lume de mine,dar ar fi ciudat sa ma duc singura la mare?..am nevoie de relaxare,pt ca in ultima perioada am fost foarte stresata si cu bacu si cu inscrieri la facultate si cu o despartire..etc…prietenele mele nu pot sa vina si eu chiar vreau sa ma duc pt cateva zile,deoarece acasa chiar nu am ce face…
    ..pfff..cat de aiurea suna..:(

  85. 85 kisNo Gravatar Jul 30th, 2010 la 12:33 am

    @Claudia
    Buna Claudia ..uite iti dau un sfat, o idee…de a participa la o scoala de vara .Chiar daca nu e de domeniul tau , intr-o scoala de vara chiar iti faci prieteni, cunosti lucruri noi …e chiar super …in plus costa mai putin decat daca ai merge tu in aceea locatie pe cont propiu…Stiu de exemplu de o scoala de vara care va avea loc in Bulgaria la sfarsitu lunii august…Nu vreau sa fac reclama , nu am nici un interes, dar eu am participat doi ani la rand in aceeasi scoala de vara si chiar mi-am facut prieteni cu care ma vad si acum .
    Te pup si fii mai optimista

  86. 86 alexNo Gravatar Aug 14th, 2010 la 2:14 am

    am23 de ani si sunt in strainatate de 8 ani de zile,si ma simt foartee singur,kiar daca am familia langa mine,muncesc de 4 ani de zile,dar pt mine o zi aici fr nici un prieten/a este un stres,e foarte greu sa nu vb k nimeni,sau sa stai de vb k cineva,sa glumesti,sa iesi in oras…eu de toate astea nu am parte,si mi ridic moralul de unu singurel sperand k intr o zi va veni soarele si pe strada mea.imi este foarte greu,va spun din tot sufletul meu,kiar daca aici unde sunt am tot ce mi trebuie…dar pana la urma sper ka singuratatea sa nu ma doboare

  87. 87 adrianaNo Gravatar Aug 15th, 2010 la 6:28 pm

    Buna !
    Intamplator am dat peste comentariile voastre.Felicitari initiatorului.Sunt multe de spus despre singuratate.Daca suntem destul de inteligenti emotional adica avem autocontrol,ne stim automotiva ,perseveram in preocuparile pe care le avem,putem invinge tentatia de-a ne lasa sa alunecam in voluptatea dulce amaruie a plansului de mila.Sunt si eu al naibii de singura,sunt de partea aceea a baricadei cu masina aceea frumoasa,exista singuratate peste tot indiferent cat de frumos ,bogat sau inteligent esti.Culmea,cand le ai pe toate ,stai ca prostul si te uiti in oglinde incercand sa intelegi ce se intampla.Spunea un prieten bun ”cu cat imbatranesc si devin mai valoros ,nu mai trebuiesc nimanui”Asa o fi…

Lasa o replica






Despre autor



Laurentiu Bancu, un oradean absolvent al Facultatii de Litere, scrie pe acest blog cu speranta ca, schimbandu-te pe tine insuti, poti supravietui un ceas in plus in lumea-ntoarsa cu dosu-n sus. Mai multe...



Cele mai interesante subiecte



Aboneaza-te la blog






Cele mai comentate articole



  • Dota – strategie (260)
  • Dragostea distorsioneaza (113)
  • Singuratate (87)
  • O relatie… la distanta (66)
  • Beneficiile alergarii (66)


  • Sondaje



    Ma angajez
    Ce parere ai despre intruss?
    Ce iertam si ce nu
    Prieteni sau iubiti?
    Ce conteaza cel mai mult intr-o relatie