Fericirea: durata sau intensitate?

Multe idei sunt precum iepurii, elefantii sau balenele: sar de unde nu te astepti. Ideea acestui articol a pornit de la o intrebare ‘critica’: daca esti in SAH-PAT toata viata?

Oamenii, fiecare in felul sau, cauta fericirea: bani, respect, faima, suflet-pereche etc. Se spune ca pentru a-ti atinge scopul ai nevoie de rabdare, speranta, credinta. Altii spun ca fericirea e drumul spre fericire.

Unii gasesc rapid ce cauta. Altii nu gasesc si se compromit. Altii se mint sau se multumesc cu putin. Iar altii… acestia sunt in sah-pat toata viata. Au rabdare, spera si cred pana in ultimul minut. Si pentru asta platesc un pret de plumb. Sufera in asteptarea lor, sunt marginalizati si chiar batjocoriti. ‘Ce folos sa-ti gasesti jumatatea la 35 de ani? Cum te mai poti bucura de bani la 50 de ani? La ce-ti mai foloseste o statuie cand tu esti gaurit de viermi?’

Si atunci… fericirea e ‘durata’ sau ‘intensitate’? Imi iau vesta antiglont si afirm cu tarie: fericirea este intensitate. Oamenii care-si asteapta jumatatea cu rabdare, cu credinta, cu suferinta, cu nopti nedormite, cu vise si fantezii adolescentine nu sunt constienti de ceea ce fac, dar au ales, intentionat sau nu, calea cea dreapta. Doar ei sunt cei care vor vedea lumina (si probabil cei cativa norocosi).
Si apoi vine restul. Resturile. Acestia sunt oamenii normali, sanatosi, care merg la serviciu zi de zi, s-au casatorit la varsta potrivita, au 1-2 copii frumosi si sanatosi, doua televizoare (unul pentru filme si divertisment, altul pentru fotbal), merg la sfarsitul saptamanii la MALL sa-si asigure frigiderul pentru urmatoarele 7 zile. Ei ii place (si) colegul de la Administratie, el i-ar trage-o secretarei sefului, dar nu e frumos, asa ca se abtin. Trec anii, se achita ratele, se schimba mobila si, dupa 5 ani, intr-o dimineata ca oricare alta, se trezesc si se uita unul la celalalt ca boul la vaca noua, sau vaca la bou si se intreaba: who the f*ck is this man/woman?
Iar dupa amiaza rad pe sub sau pe deasupra mustatilor de cel pe care l-a lovit (prematur) ‘incaruntitu’ si l-a prins tot singur, parasit intr-un colt.
Insa mai tarziu (nu c-ar fi foarte relevant) familia ‘fericita’ ajunge sa manace din troaca porcilor si sa se intrebe ‘de ce eu?’ Sper ca veti gasi raspunsul!

In fond, poate nu toti doresc sa simta ceva cu adevarat. E mai simplu sa nu suferi. E mai simplu sa faci compromisuri. Compromisurile iti dau siguranta, te amagesc si-ti gadila ego-ul. Esti un om integrat in societate. Desigur.

Nu poti experimenta fericirea daca nu te-ai pregatit pentru fericire.

41 Raspunsuri to “Fericirea: durata sau intensitate?”


  1. 1 danaNo Gravatar Nov 19th, 2008 la 7:22 pm

    fericirea se masoara in momente…

  2. 2 LaurentiuNo Gravatar Nov 20th, 2008 la 9:43 am

    Momente ca durata, sau momente ca ‘finalitate’?

  3. 3 simonaNo Gravatar Nov 20th, 2008 la 10:06 am

    Care Fericire?….cred ca am putea vorbi de fapt despre o auto-amagire continua…

  4. 4 DELIANo Gravatar Nov 20th, 2008 la 10:19 am

    Bine, Omule, care te pregatesti pentru fericire, dar ce-ai spune daca, dupa repetati ani de regasiri si pierderi ale unui suflet pereche, te-ai trezi singur si ti-ai pune intrebarea :

    who the f*ck am I ?

    Da, desigur, imi vei raspunde ca stii cine esti, ca vei sti intotdeauna, ca esti mandru de acest lucru, etc., etc., etc…Perseverenta ta, nimic de zis, te va rasplati in felul ei. Credinta iti va darui sigur sufletul pereche…dar…esti chiar atat de sigur ca n-ai trecut, mandru si plin de sine, peste el ? Ca nu ti-a fost daruit si n-ai stiut sa-l primesti ?…

    …stiu, stiu ce-mi vei spune, ce toti imi veti spune…cand ai intalnit sufletul pereche o stii din prima, o simti, o simti…atentie la simturi, prieteni, atentie la inima, prieteni, atentie la suflet, prieteni, atentie, dar atentia inseamna ratiune…I know…I know…o stii din prima…ratiunea n-are ce cauta aici sau chiar si ea stie, toate criteriile sunt indeplinite si ” suntem UN SINGUR SUFLET si UN SINGUR TRUP”…pentru cat timp ?…pentru toata viata, imi veti spune, ce intrebare stupida-i asta ?…n-ai habar de subiect, dispari de aici…prea multa literatura…

    …man…nu neglija RESTURILE si faptul cu mancatul din “troaca porcilor”…viata nu e dreapta, bla, bla, bla…
    …why me ?…because…celalalt si-a gasit sufletul/sau noul trup/sau noua tentatie pereche…
    …men…I’m a woman…stiu despre ce vorbesc…in ce consta sufletul pereche ? Intr-un trup super, in niste ochi adanci, care “te dau pe spate”, intr-un SAH-PAT ametitor ?
    …O, nu, imi vei raspunde, de ce esti penibila, chiar, dupa atatea dezbateri, nu stii ce inseamna sufletul pereche, nu sunt atatea exemple graitoare, printre artisti, printre personaje istorice, printre oamenii obisnuiti ?…
    E rasplata cautarii, care de obicei vine pentru cei care cred.Rasplata celor care se pregatesc pentru fericire.

    Iti doresc sa nu fii niciodata dezamagit. Mai am de trait, mai am de experimentat, as vrea sa-ti spun candva, Man :

    Ai avut dreptate

  5. 5 MarianaNo Gravatar Nov 20th, 2008 la 10:36 am

    Momente ca “intensitate”… intensitate care, dupa individualitatea fiecaruia se transforma in factori de durata.
    Interesant blog… si interesante perspectivele de abordare a temelor. E modul meu de a spune ca faci treaba buna. :)

  6. 6 LaurentiuNo Gravatar Nov 20th, 2008 la 12:30 pm

    @mariana – toata lumea contribuie, si impreuna facem treaba buna.

    @simona – as spune mai degraba o fericire ‘partiala’ (referindu-ma la fericirea de care putem avea parte aici, pe Pamant). Fiindca eu personal nu cred intr-o fericire pamanteasca desavarsita. Secretul consta in a te stradui sa atingi limita si nu in a visa aiurea ca ai putea sa o depasesti (acest lucru fiind imposibil prin definitie). Iar auto-amagirea de care pomenesti tu este visul absurd. < - afirmatie care va naste intrebarea -> care este limita? [...]

    @delia – ‘Bine, Omule, care te pregatesti pentru fericire, dar ce-ai spune daca, dupa repetati ani de regasiri si pierderi ale unui suflet pereche, te-ai trezi singur si ti-ai pune intrebarea :

    who the f*ck am I ?’ – as spune ca ar putea fi un moment de adevar sau de slabiciune. Dar, in fond, nu ar fi decat un (po)pas.

    Este foarte posibil ca multi dintre noi sa nu stim cine suntem cu adevarat. Si nici nu vom sti, daca nu ne vom stradui sa aflam.

    ‘Credinta iti va darui sigur sufletul pereche…dar…esti chiar atat de sigur ca n-ai trecut, mandru si plin de sine, peste el ? Ca nu ti-a fost daruit si n-ai stiut sa-l primesti ?…’ – aici ai dreptate si… nu prea. Sa-ti dau un exemplu: o samanta roditoare nu va creste niciodata intr-un pamant sterp. Ca sa existe o comuniune, o crestere si o dezvoltare impreunata a celor doua elemente, fiecare trebuie sa fie pregatit pentru celalalt. De aceea nu cred ca sufletul ‘pereche’ vine si apoi pleaca pentru ca nu te gaseste pregatit. Sufletele pereche sunt intr-atat de ‘inteligente’ incat se intalnesc atunci cand sunt pregatite unul pentru celalalt. Restul sunt doar amagiri, sau imitatii de prost/bun-gust ale sufletului-pereche.
    Si-ti mai dau un exemplu: uneori credem ca suntem cei mai potriviti pentru cineva. Sau credem ca sfaturile noastre sunt cele mai bune pentru X sau Y. Dar, crede-ma nu suntem decat niste voci pierdute in spatiu, fara sens. Suntem buni si bine intentionati, dar de fapt nu suntem decat praf in vant. Mi-aduc aminte o intamplare care confirma (oare a cata oara?) spusele. O tot ‘bateam la cap’ pe fosta prietena vizavi de un comportament care nu mi se parea (si care nu era de fapt ‘normal’). Nu eram singurul ‘batator’. Si parintii ii spuneau aceleasi lucruri. Over and over again, luni in sir. Si desi o faceam cu atentie, rabdare, bun-simt, rezultatele… 0. Pana intr-o seara cand s-a intalnit cu un vecin care i-a spus 5 fraze pe tema asta care au ‘iluminat-o’. De ce? Fiindca a fost pregatita sa primeasca mesajul/sfatul/critica.

    Iti doresc sa nu fii niciodata dezamagit. too late for that :) Sunt convins ca ma pandesc multe alte dezamagiri (in afara de cele de care am avut parte pana acum). Dar stii cum am ajuns sa vad/tratez acum dezamagirile (daca ne referim la cele ‘in dragoste’): fiecare dezamagire sau despartire e o mare sarbatoare pentru mine, fiindca STIU ca astfel sunt mai aproape de cea care imi este sortita.

    Si acum urmeaza MAREA mea intrebare pentru tine (pentru toti de fapt):

    Daca ai participa la un maraton pe care crezi cu toata convingerea ca il vei castiga dar totodata STII sigur ca nu il vei castiga fiindca (sa zicem) juriul a considerat ca nu meriti sa-l castigi, ti-ai mai da silinta? Ai mai alerga si lupta cu toate fortele tale?

  7. 7 DELIANo Gravatar Nov 20th, 2008 la 1:03 pm

    De as avea rabdarea pietrei, ce bine ar fi!

  8. 8 DELIANo Gravatar Nov 20th, 2008 la 1:03 pm

    DE AS AVEA RABDAREA PIETREI, CE BINE AR FI !

  9. 9 DELIANo Gravatar Nov 20th, 2008 la 1:24 pm

    sau, cum spuneai chiar tu, undeva,

    1play2win

    sau DA, omule, imi dau silinta, asa sa-mi ajute Dumnezeu !

    De as avea rabdarea pietrei, ce bine ar fi!

    Ai grija ce faci, gaseste-ti perechea intr-un mod drept si curat !

  10. 10 LaurentiuNo Gravatar Nov 20th, 2008 la 1:41 pm

    Nu stiu ce spun sau vor altii. Eu ma bucur ca nu ai rabdarea pietrei. Ca nu poti sa ai rabdarea pietrei decat daca esti o pietricica. Iar eu sunt foarte bucuros ca esti o fiinta, nu o pietricica. [desi 'pietricica' ar fi un excelent termen de alint imho] :)

  11. 11 DELIANo Gravatar Nov 20th, 2008 la 2:17 pm

    “Come down Jesus
    And look at common man”…

    Laurentiu, analizeaza mai profund notiunea de suflete-pereche.
    Vezi, ce ne vei spune peste cativa ani…
    Te inteleg, pentru ca sunt conditionata de aceiasi factori ca si tine. Contextul incepe candva…nu stiu daca tu intelegi…inca.

  12. 12 DELIANo Gravatar Nov 20th, 2008 la 2:22 pm

    By the way…sa nu-ti imaginezi cumva ca sunt vreo pocaita…
    No way !

  13. 13 LaurentiuNo Gravatar Nov 20th, 2008 la 2:42 pm

    Si daca ai fi fost… ar fi fost vreo problema? Nu cred. :)

    ‘analizeaza mai profund notiunea de suflete-pereche’ – de (foarte) multi ani fac asta. Si o voi face in continuare. Uneori mai cu ravna, altadata cu deruta, cu timiditate, cu razvratire, cu… alege tu ce termen vrei. Dar nu am sa ma opresc (sau cel putin asa cred acum).

    nu stiu daca tu intelegi…inca Sunt foarte multe lucruri pe care nu le inteleg inca – si multe dintre ele nu le voi intelege niciodata… :)
    Tot ce pot sa fac este sa ma exprim in functie de experienta si cunostintele dobandite pana acum, si sa ma folosesc de aceste cunostinte pentru a incerca sa intuiesc/sa descopar ce s-ar putea intampla in viitor. As putea sa ‘ghicesc’, dar sunt mari sanse si sa o dau in bara cu anumite ‘predictii’. Si atunci totul se rezuma la batalia dintre: dorinta de castig si teama de esec.

  14. 14 DELIANo Gravatar Nov 20th, 2008 la 3:14 pm

    “Si atunci totul se rezuma la batalia dintre: dorinta de castig si teama de esec.”

    Cam prozaic, nu crezi ? “Sah-pat” te impulsioneaza formidabil si-ti doresti acest castig, dar daca, dupa cativa ani de practica, teama de esec se va dovedi indreptatita ?

    E o intrebare nepusa aici, sa se rezume totul la NOROC ?

    Ori DUMNEZEU ori NOROC.

    E o tema serioasa, fara gluma, te las sa meditezi…lucrurile sunt atat de SIMPLE incat nu le vedem.

  15. 15 LaurentiuNo Gravatar Nov 20th, 2008 la 4:18 pm

    Eu cred in Dumnezeu, nu in noroc…

    [Unele probleme insa le abordez dintr-o perspectiva 'umana'...]

    Cat despre meditatie… pfffffofofpfffffofofof < - asta trebuie sa-ti spuna multe :)

  16. 16 danaNo Gravatar Nov 20th, 2008 la 6:48 pm

    ca secunde,maxim minute daca vrei…

    ca orgasmul

  17. 17 simonaNo Gravatar Nov 20th, 2008 la 8:22 pm

    Ca auto-amagire ma referam exact la lucrurile cu care ne amagim aici pe pamant, in timpul limitat pe care l-am primit, adica viata. Si de cele mai multe ori o facem extrem de constient.
    In ceea ce priveste limita…unii se straduie nu numai sa o atinga, ci chiar sa o depaseasca. :)

  18. 18 danaNo Gravatar Nov 20th, 2008 la 9:16 pm

    felicitari alora care sunt fericiti tot timpul…

  19. 19 DELIANo Gravatar Nov 21st, 2008 la 11:06 am

    da, unii depasesc limita, extrem de constienti fiind de asta.

    deci, concluzie, sa limitam, sa controlam impulsurile ce pot deranja pe ceilalti, nu ?

    ca, de exemplu, de a intoarce, in mod exagerat, o problema pe toate partile…

  20. 20 danaNo Gravatar Nov 23rd, 2008 la 11:44 am

    ce limite?-draga simona

    draga delia-ce are despicatul firului in paispe cu fericirea?

    asa ca ma intreb…ce inseamna pentru voi fericirea?

    Eu pot sa zic ca am fost cu adevarat fericita doar cateva momente,dar acestea au fost suficient de intense incat sa ma faca sa merg inainte prin zecile de ore de monotonie,de indoiala,de tristete…de nefericire-intr-un cuvant…(asa am revenit la subiect).

    Nu am sa spun niciodata “sunt fericita tot timpul”,cel mult voi spune “acum imi merge bine”.Fericirea inseamna intensitate…e asemeni varfului de munte pe care tocmai l-ai invins escaladandu-l…pentru mine fericire-a fost prima rodie mancata,prima ciocolata cu menta,exaltarea pe care am simtit-o dupa ce am gustat moartea,imbratisarea lui,cand am reusit sa ajut,cand am descoperit un copac zambitor,cand m-am intors acasa,cand am spus “te iubesc” fara sa astept sa mi se raspunda in acelasi fel,cand am impletit pentru el…lucruri simple care si-au dezvaluit importanta atunci cand am fost pregatit sa le apreciez,sa le inteleg si mai ales sa le simt.

    Insa dupa fiecare munte a venit imediat si o vale…cu cat e a fost mai inalt muntele cu atat mai adanca valea…insa le-am preferat unui drum lin…caci drumul lin omoara sensibilitatea…iar fara sensibilitate suntem incapabili de fericire

  21. 21 danaNo Gravatar Nov 23rd, 2008 la 11:45 am

    cu niste virgule p-acolo… :D

  22. 22 LaurentiuNo Gravatar Nov 24th, 2008 la 9:53 am

    @dana – bine punctat si umor de calitate ['cu niste virgule p-acolo'] :)

  23. 23 danaNo Gravatar Nov 24th, 2008 la 4:10 pm

    aaa…eu ma intreb mereu cine sunt…

  24. 24 DELIANo Gravatar Nov 25th, 2008 la 10:37 am

    Nimic n-are despicatul firului in paispe cu fericirea, Dana, chiar nimic, era vorba doar de filozofia pe care o facem pe marginea unui subiect, in fel si chip si da, ai punctat foarte bine ce inseamna fericirea, pentru mine Fericirea inseamna un formidabil moment de intensitate si eu il astept, chiar si acum ma incapatanez sa-l astept, sa-mi deschid larg bratele, pentru cateva secunde sau minute chiar si sa strig :

    Sunt fericita !

    Sau gandul meu intens sa-mi transfigureze fata : Sunt fericita !

  25. 25 poNo Gravatar Dec 7th, 2008 la 9:17 pm

    ce bine ar fi sa existe aceste suflete pereche….totul ar fi simplu, am astepta toti sa fim cautati si gasiti. si daca cumva a fost reala aceasta “sortire”…… e de ajuns o singura “eroare” in acest mare plan divin si am fi toti desperechiati. poate candva am luat si eu perechea altuia …asa just for fun…apoi am aruncat-o findca nu mi se potrivea..nu-mi era pereche…am fost luata si eu la randul meu si meu si nu m-am potrivit :( ….acum suntem toti desperechiati…si facem compromisuri. decat singur in cautare….mai bine binecuvantati intr-o casatorie sfanta..sub protectia lui Doamne Doamne langa un om extraordinar dar “nepereche” …decat cu inima zdrobita langa “sufletul pereche”
    …aaa…parerea mea…de astazi :D ..sper sa nu ma razgandesc

  26. 26 AnaNo Gravatar Dec 16th, 2008 la 12:25 am

    Cei care au făcut deja paşii pe care un şah-apt-ist nu i-a făcut încă, ori s-au grăbit, ori nu mai cred că visele se pot îndeplini.

  27. 27 AnaNo Gravatar Dec 16th, 2008 la 12:25 am

    şah-pat-ist :)

  28. 28 berbecutza28No Gravatar Dec 20th, 2008 la 11:48 am

    interesant
    Eu nu ma numar printre cei care s-au casatorit la varsta potrivita si isi asigura frigiderele etc…
    Chiar in ultimul timp traiesc ceva ce nu am crezut vreodata ca mi s-ar intampla…
    Oricum fericirea ca durata cred ca tine putin

  29. 29 HalatelNo Gravatar Dec 25th, 2008 la 9:05 pm

    ‘Nu poti experimenta fericirea daca nu te-ai pregatit pentru fericire.’
    Oare?

  30. 30 daniilNo Gravatar Jan 30th, 2009 la 3:16 pm

    Un mare conducator al lumii medievale orientale aflandu-se la o varsta venerabila a spus, uitandu-se in urma, ca momentele de fericire din viata lui pot fi numarate pe degete.
    Fericirea cred ca este ceva magic, de o intensitate extraordinara masurata sau masurabila in clipe.
    Nu trebuie confundata cu o stare de bine sau euforica.
    Pot da exemple de ceea ce cred ca insemna fericire.
    Acum mai multi ani intr-o noapte de mai insoteam o fata spre casa.Zona in care ne aflam este de deal spre munte.Toate erau perfecte in acea primavara, pomii inflorisera la timp, iarba inverzise gradinile erau pline de lalele si tot felul de alte flori, eu aveam doar 17 ani si am simtit pentru o clipa ceva magic, greu de exprimat, am fost timp de o clipa fericit.
    Alta data priveam catre un drum care intra intr-o padure, si nu stiu de ce avea ceva magic, incat pentru o clipa am inteles ce inseamna ,,Pe un picior de plai,
    Pe-o gura de rai”

    si m-am simtit fericit.
    Acelasi lucru l-am simtit si in prezenta prietenilor, intr-o anumita conjunctura, in armata sau in liceul militar, unde acel sentiment de prietenie se amesteca cu un puternic sentiment de solidaritate.
    In viata mea au fost cateva momente, care adunate nu au durat mai mult de un minut, de astfel de trairi intense pe care eu le-am identificat ca fiind momente de fericire, nestiind cum altfel sa le denumesc.

  31. 31 AdeNo Gravatar Jan 30th, 2009 la 5:09 pm

    Pot spune ca am experimentat fericirea de mai multe ori. Un moment intens a fost cand ma plimbam pe o faleza pustie din sudul Frantei si priveam largul marii care se confunda cu vazduhul azur al cerului, si acea liniste pe care o simteam in aer, in suflet.
    Un alt moment, cand ma plimbam pe o strada din Viena, intr-o seara de octombrie si din nimic am auzit un cantec de harpa. Undeva intr-un intrand pe o straduta laturalnica un artist local isi exprima trairile prin cantec.
    Fericire a atunci cand savurez un expresso intr-o zi de duminica la cafeneaua preferata. Fericirea poate imbraca multe forme, insa suprema fericire este cand iubesti si esti iubit la randu-ti….

  32. 32 HelenyNo Gravatar Feb 27th, 2009 la 8:08 pm

    MMM!, Important site’ul, voi adauga si eu un comentariu alaturi de permisiunea voastra! Oare as putea comenta?, poi la ora asta nu’mi vine decat o singura idee, de fapt vor fi mai multisoare, ( poate daca scriam ieri, sau intr’o alta zi, aveam alt point of view!, )…
    Cel mai important lucru din viata, de care stiu ca pot trai este dragostea, atata timp cat pot oferi dragoste stiu ca pot fi fericita si cred ca acest lucru e valabil pt orice persoana din lume, sa constientizeze ca fara dragoste nu putem trai.

    Fiecare avem un sens personal si fara sa ne dam seama, fiecare traim pt. ceva, cineva, o poate pt. a indragi armonia acestei lumi!

    Dorinta nebuna pt. a gasi un raspuns pt tot ceia ce ne inconjoara devine obsesie, iti dai seama ca toata aceasta cautare devine inutila.
    Conteaza mult sa fii om in toata firea ta, sa simti, sa gusti din dulceata nepatrunsului si sa respiri divinitatea!

    Iubeste , zambeste, traieste, rezumate la invata mereu ceva nou (chiar daca o minte luminata din popor sa spus: -inveti o viata si mori prost) . Dar macar mori multumit si linitit ca ai realizat ceva in viata si nu te’ai resemnat in fata ei inainte de vreme!…

  33. 33 ColegadebirouNo Gravatar Apr 15th, 2009 la 7:02 am

    E de discutat…nu am spus:discutabil! Fericirea este relativa ca tot ceea ce exista….subiectiva….si ..nedaptabila! Cred ca este cel mai rigid concept si cel mai subiectiv! De acord cu mine?

  34. 34 ColegadebirouNo Gravatar Apr 15th, 2009 la 7:04 am

    cu alte cuvinte: nu-i frumos ce-i frumos, e frumos ce-mi place mie!

  35. 35 LaurentiuNo Gravatar Apr 15th, 2009 la 11:49 am

    Da, ai dreptate, nu (cred ca) exista o fericire ’suprema’ (sau cel putin nu suntem noi capabili sa o percepem). Avem parte de ‘fericiri partiale si subiective’.

  36. 36 melaniaNo Gravatar May 2nd, 2009 la 6:55 pm

    Fericirea nu exista atata timp cat o cauti la ceilalti. Ceilalti iti pot oferi doar momente, mai lungi ori mai scurte de bucurie, multumire, extaz etc etc. Fericirea o gasesti doar in interiorul tau. Trebuie sa te opresti o clipa, inceteaza sa mai ceri, inceteaza sa fii materie. Ia o floare, cea mai frumoasa, miroase-o si simte…fericire!

  37. 37 danielaNo Gravatar May 18th, 2009 la 1:17 pm

    eu cred ca fericirea exista,dar oare mai are cineva timp sa o perceapa? lucrurile rele le simtim imediat,si nu numai atat si raspundem la ele.cati din noi se bucura pt lucrurile mici,cati stiu sa lase de la ei si nu cauta perfectiunea? suflet pereche exista,;cand elevul e pregatit apare si maestrul”.

  38. 38 amyNo Gravatar Jun 18th, 2009 la 4:56 pm

    dati-mi voie sa spun si eu un lucru,poate marunt,sau poate nu…(trebuie sa precizez ca idea nu-mi apartine ,eu doar am constat ca asa e): viata(eu as spune fericirea) nu se masoara in numarul de respiratii ,ci in numarul momentelor in care respiratia ti s-a oprit..

  39. 39 MihaelaNo Gravatar Aug 25th, 2009 la 5:51 pm

    Fericirea e in alegerile pe care le faci..
    Eu cred ca poti gasi fericire..Daca nu te stradui sa o cauti te va lovi ea cand te astepti mai putin…
    Dintre cele doua situati prezentate mai sus ma incadrez in prima..
    Nu imi astept iubirea cu noptii nedormite insa nu ma pot multumi cu nimicuri,nu pot face compromisuri,nu pot alege sa traiesc langa cineva care nu mi se potriveste..
    Majoritatea relatilor din ziua de azi sunt formale..Sunt doi oamenii care sunt impreuna dar de fapt sunt singuri…
    Da,da nu rade vreau o iubirea ca in povesti,vreau ca atunci cand doarme sa-i sarut ochii iar el sa simta,sa se trezeasca si sa-i multumeasca lui dumnezeu ca sunt langa el,vreau sa ma iubesca cu adevarat si crede-ma atunci cand iubesti cu adevarat situatile de mai sus cu secretara si administratorul sunt automat anulate,caci dragostea are ochii doar pentru o singura persoana…
    fericirea=iubire=respect=implinire…

    Oamenii nu gasesc fericirea pentru ca sunt prea slabi pentru a o astepta..Vor sa vina deodata si sa-i trazneasca precum un fulger si asta nu se intampla…
    Fericirea e pentru cei care vor si tind spre absolut…
    Fericirea nu o poti gasi pe fundul unei sticle de bere,a unui chistoc de tigara,a unei familii formate de dragul de a fi..

    Fericirea consta in alegerile pe care le faci..
    Fericirea ti-o faci chiar tu…
    Daca alegi sa fi unul dintre cei 1miliarde de oamenii care sunt imbracati in aparenta cu siguranta nu o vei gasi..

  40. 40 mariaNo Gravatar Sep 15th, 2009 la 1:12 pm

    “Fericirea durata sau intensitate “… bineinteles ca intensitate.

  41. 41 petrisorNo Gravatar Jan 15th, 2010 la 4:42 pm

    eu ma abtin sa comentez,fiecare dintre voi care a comentat si a explicat ce inseamna fericirea o vede si o simte in felul lui.E greu de explicat ce inseamna fericirire, sau ce inseamna sa fii fericit,sau cat tine fericirea.In ce consta ea?Pentru multi fericirea e atunci cand e cu persoana iubita si traieste o frumoasa poveste de dragoste traiesete alaturi de persoana iubita clipe in care crede ca e fericit(a),pentru altii fericirea consta in bani,bunuri materiale,faima etc pentru unii fericirea consta in bucata de paine care o doresc sa o aiba azi pe masa pentru a supravietuii pana maine.da e greu foarte greu sa intelegi ce inseamna fericirea e greu de explicat.
    Din puncutl meu de vedere fericirea e greu de atins sunt momente in viata in care exclami “da sunt fericit” sunt implinit am tot ce am visat o casa mare,o masina noua,o nevasta frumoasa care ma iubeste,doi copii si un caine.dar nici atunci nu e bine poate e bine sa nu confundam BUCURIA CU FERICIREA.Da ai urcat frumos cum zicea cineva incet incet pas cu pas esti sus dar poti sa cazi si va fii foarte rau ca o sa cazi de sus si??? s-a spulberat totul.
    Sunt momente de durata foarte mica in care zici ca esti fericit sau mai bine crezi ca esti fericit, dar e greu de inteles ce inseamna fericirea si fiecare dintre noi o percepem asa cum o vedem noi asa cum o intelegem noi fiecare

Lasa o replica






Despre autor



Laurentiu Bancu, un oradean absolvent al Facultatii de Litere, scrie pe acest blog cu speranta ca, schimbandu-te pe tine insuti, poti supravietui un ceas in plus in lumea-ntoarsa cu dosu-n sus. Mai multe...



Cele mai interesante subiecte



Aboneaza-te la blog






Cele mai comentate articole



  • Dota – strategie (260)
  • Dragostea distorsioneaza (110)
  • Singuratate (69)
  • O relatie… la distanta (56)
  • Citate (49)


  • Sondaje



    Ma angajez
    Ce parere ai despre intruss?
    Ce iertam si ce nu
    Prieteni sau iubiti?
    Ce conteaza cel mai mult intr-o relatie